لطفاً اصرار نکنید!

16 10 2008

پارسال که جوان بودم و خام،پستی در مورد خودکشی آسان نوشتم،هدف من از این پست معرفی روشهای خودکشی نبود،بلکه هدفم مزمت اتانازی و افراد پیرو این مکتب بود ( واژه اتانازي از اصطلاح يوناني “eu” به معناي «خوب و كام‌بخش» و واژه “thanasia” به معناي «مرگ» مشتق شده است. واژه Thanasia از “Thanatos”كه الهه مرگ در يونان بوده،گرفته شده است.بحث اتانازي، عمدتا به بحث در اين باره مربوط مي‌شود كه چه چيزي اخلاقي است؟ مثلا آيا حقي براي ارتكاب خودكشي وجود دارد؟ آيا كمك به ديگري براي خودكشي اخلاقي است؟ آيا حقي وجود دارد كه بر اساس خواسته كسي يا اعضاي خانواده‌اش، وقوع مرگ را در او تسهيل كنيم؟)

من معتقدم که هیچ‏کس چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ قانونی اجازه نداره که حق حیات رو از کسی سلب کنه حتی اگه اون فرد خودش مشتاق و راغب به این کار باشه!

بنابراین تصمیم گرفتم که این توضیحات رو به اون پست اضافه کنم ، امیدوارم دیگه ایمیلی در این مورد و توضیح روش خودکشی آسان نداشته باشم.

پ.ن: بدین وسیله به سوی خداوند توبه می‏کنم و برائت می‏جویم و به سوی او پناه می‏برم از شر شیطان رجیم! باشد که رستگار شوم!

جدای از شوخی،خیلی جالبه که کسی به فکر خودکشی اونم از آسونترین راه ممکن باشه، یعنی این فرد  اونقدر واسه خودش اهمیت قائله که می‏خواد درد کمتری بکشه ولی از دست دادن جونش براش هیچ اهمیتی نداره؟! یعنی کسی که اینقدر به خودش و دردش اهمیت می‏ده می‏تونه خودکشی کنه؟!


کارها

Information

13 responses

16 10 2008
ناردونه

خب میخواد از درد زنده بودن فرار کنه دیگه نمیخواد برا مردن هم درد بکشه اینجوریاس فک کنم بازم شما دکتری به هرحال

16 10 2008
ناردونه

راستی درعرض یکسال انقد پیر شدی؟ چرا عزیزم؟
از غصه بعضی ها 😉

17 10 2008
Endless Love

باشد که رستگار شویم!

17 10 2008
عمو هوشنگ

من شنیدم یه قرص هست به اسم دیاز*** که اگه 50 تا بخوری به خواب ناز ابدی فرو میری …
حقیقت داره؟
خدا تو رو ببخشه، نه، حقیقت نداره، فقط باعث می شه یه کم بخوابی!

17 10 2008
سروش

خب پس این دفعه 100 تا از اون قرص ها میخوریم

17 10 2008
weblogchi

اتانازی فلسفه خیلی از اعمال آدما رو زیر سوال میبره که شاید هم درست باشه و یا نه!!؟ خود کشی در حقیقت فرار از حقیقت تلخیه که برای خودشون ساختن.یه بار یه پدر مادر اومده بودند و آسونترین راه برای کشتن بچه عقب افتاده ی ذهنی شونو می پرسیدند.با خودم فکر کردم چقدر سخته؟؟ چقدر آسونه؟؟

17 10 2008
محمد

برای منم که ادامه اون پست رو نوشته بودم (البته به شیوه خودم) گه گداری میلی و کامنتی خواهشمندانه می گذارند. اینم آخریش:
mikhm khod koshi konam bedone inke kasi befahe.09362**8578.telame rahi be zehnet resid be manam bego.akhqare khatam…

17 10 2008
دل‌زده

بالاخره نفهمیدیم چند تا قرص کفایت می‌کنه؟؟؟!!!

17 10 2008
gajamoo2

سلام دکتر.
در بدترین شرایط زندگی،هیچوقت مثل امروز امیدم رو از دست ندادم و معتقدم خودکشی مال آدمای ضعیفه.

17 10 2008
nillgoonn

من خودكشي رو دوست ندارم، به نظرم زندگي نعمت بزرگيه و نميشه اينقدر ساده كفران نعمت كرد.
اميدوارم علم پزشكي هر چه زودتر به پيشگيري و درمان قطعي بيماريهاي صعب العلاج فعلي برسه، تا كسي نباشه كه تحمل زندگي از تحمل مرگي اين چنين براش سخت تر باشه.

18 10 2008
کاوه گیــــلانی (لابدان)

باشد که رستگار شویم 🙂

19 10 2008
guilanica

از دید دیگری هم میشه به قضیه خود کشی نگاه کرد و اونم اختیار در انتخاب مرگ و زندگی است .
مطلب خوبیه برای یه گپ دوستانه .

23 10 2008
آشپزی

سلام خدمت مدیر محترم سایت
اگه تو سایتتون جایی واسه شکمو ها داری پیشنهاد تبادل لینک میدم
در صورت سرچ کلمه آشپزی در گوگل وبلاگ من در رده اول قرار دارد و به حق بهترين آدرس اينترنتي آشپزي ميباشد
وبلاگ:http://groohashpazi.blogfa.com
عنوان لینک: آشپزی

بیان دیدگاه